Måndag 30 mars 2009

Tredje ridlektionen är avklarad! Idag tyckte jag att det var riktigt bra. Samma häst som tidigare gånger, den tappra Chapel Hill. Idag tuffade jag till mig lite och gick på henne lite mer. Det blev jobbigt, tyckte hon. Surade lite, försökte stanna, gick emot skänkeln lite och blev lite istadig. Men då jädrans, blev jag tuff, och då vips fattade hon att den klumpen där uppe, gör man inte som man vill med. Så mot slutet kändes hon riktigt fin. Det kändes så bra att min ridkompis Karin och jag, skrev upp oss på att rida clear round dressyr på söndag, av bara farten. Jösses! Fattar inte riktigt själv att jag skrev upp mig. LB:1, ska jag rida. Men, men, som jag brukar säga, man måste våga förlora fotfästet lite ibland. Josefin lovade att jag skulle få Chapel Hill, eftersom jag inte hunnit rida någon annan ännu.
Karin, den fuskisen, ska ta en extra privatlektion i veckan oxå. Men det tycker inte jag är någon sport......
Vi bestämde oxå att vi ska ner på lördag och göra hästarna lite snygga till dressyren. Själva ska vi ha både vita ridbyxor och kavaj. (Om jag får tag i något jag kommer i......) För som vi sa, är inget annat bra, ska vi åtminstone se snygga ut.......

Igår var vi med Bosse i Solla, där clinicen ska gå av stapeln. Det gick riktigt bra. Hon tyckte spegeln var lite läskig först, men sen var det inga problem. Idag har hon fått vila, så hoppas vi kunna rida ut en liten sväng imorgon. Hon är lite mer vinglig nu efter vilan, och inte riktigt lika framme på bettet. Men hon fäller ju som bara den, och det påverkar säkert lite. Så vi tar det lite lugnt, inte så långa pass, och inte så hårt.
Nej, nu ska jag greja iordning lite innan det är dags att gå och sova.

Ha det bra därute...
/Betty


Kommentarer
Postat av: Anette M

Lycka till!

2009-04-03 @ 13:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0