Onsdag 17 juni 2009

Smyger in här bakvägen, nästan. Man får ju skämmas. Men jag lever, ni som undrat var jag tagit vägen. har bara varit så gräsligt mycket att göra.
Nu börjar det lugna ner sig, och närma sig semester.
Helgen som passerat, var ju vår stora STUDENTHELG. En fantastiskt rolig helg. Både Per och jag var lediga i torsdags och fredags. Då var det förberedelser, handling, städning m.m.
Så i fredags var det att skjutsa Lina till champagnefrukosten, som de startade 7.30 hos en klasskompis. Vi förberedde fika för de som skulle följa med hem efter utspringet. Vi hade ju bestämt att ha mottagningen på lördagen, för det var Linas önskemål, så hon skulle hinna träffa alla som kom. På fredagen skulle de ju ut och fira på kvällen.
Nåja klockan 14.30 kom de nybakade studenterna ut från Kungshögaskolan. Vi var ett glatt gäng som stod där och väntade i regnet....
När studenterna sedan skulle iväg i sina vagnar, åkte vi hem och plockade fram fika. Vi var ett 20-tal personer (släkten) som tog emot Lina när hon kom hem i Sussies bil en stund efter oss.
I lördags var det full fart hela dagen. Mottagningen var från klockan 13, och strax efter ett, kom de första gästerna. Det var en jämn ström av gäster hela dagen.
Vi hade buffé med pastasallad, potatissallad, marinerad fläskfilé, grillad kycklingfilé, minipajer, melon, smör, bröd, ost, kex och tårta. helt perfekt. Tror det passade de flesta. De sista gästerna gick vid 23.30 på kvällen. Helt otroligt trevligt! Tack alla ni som gjorde Linas student till ett oförglömligt minne!!!

Sen i söndags hade vi dressyrträning för Gunnel, på Walltorp. Jättekul och bra, tyckte de som var med. Det gav mersmak, för nu på söndag kör vi en repris. Så när Patrik kommer ner för att stå på mässa/loppis, får Gunnel hänga på och lämnas av här, för mer träning. Denna gång är vi hos Anna och Jonas och tränar.

Själv tränade jag i måndags på min ridlektion. Är riktigt nöjd, faktiskt. Red på Umberto, och har önskat få ha honom i morgon oxå, när jag ska rida igen en lektion jag missat. Får se hur mör man är i kroppen sen, efter att ha ridit 2 pass denna vecka. men kul är det!

Idag har vi anmält Bozetti till sin första tävling. Det är i början av juli, och då ska hon gå en LC klass. Får väl se om hon kan hålla sig i skinnet. Blir en jätteprövning, bara att vara på framridningen bland en massa andra hästar. Hon brukar ju bli lite i gasen om det händer lite omkring henne. Men det är bra träning, så man får ta det som det är. ska bli skoj!
Nej nu ska jag lägga mig och sova. En dag till och sen är det "långledigt" igen. SEN, är det 2 veckor kvar till semestern. Per jobbar bara en vecka till.... 5 veckors semester blir det vardera för oss i år. HÄRLIGT!!!

Kram på er allihop, och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0