Tillbaka på jobbet

Så har man varit  första dagen på jobbet efter en tids ledighet. Har sovit sjukt dåligt i natt. vet inte vad det berodde på. kanske var jag rädd att vi skulle försova oss. Ja, jag vet inte. Jobbigt i allafall. Men det var kul, att vara tillbaka ändå.
Lagom lite barn, så det blev en mjukstart första dagen. När jag kom hem blev jag så glad för mina distresser, som jag beställt, hade kommit. Vad som var mindre kul var att, brevbäraren varit så nonchalant med brevet att en flaska hade gått sönder. Vilket då innebar att all vår post, nästan, var helt rödfärgad. Färgen var "aged mahogny", och dessa färger är extremt koncentrerade. Så både Lina och Per hade helt röda händer, eftersom de var hemma före mig, och hade tagit in posten. Sedan fått hålla på och ta hand om detta. Jag är numera oxå röd, eftersom det var lite färg kvar på de andra flaskorna, under plasten som satt vid korkarna, och som jag klippte bort. Men men, det får väl nötas bort med tiden. Helt omöjligt att tvätta bort från torra händer. HAR DU NÅGOT BRA TIPS??
Pratade med Posten, och de har ju aldrig ansvar för något som händer. men jag hävdade att det hade skett pga att vår brevbärare måste slängt ner posten i lådan. hade flaskan varit trasig innan, hade ni aldrig tagit med det brevet i någon av era väskor/lådor, sa jag. För hela brevet dröp av röd färg. Då fanns det plötsligt något som hette, att de hade varit oförsiktiga i sin hantering. Får se hur det går, för Mia på Kortmakaren, där jag köpt färgen, skulle kontakta dem oxå. Jag får i alla fall en ny av Mia. Men det blev nästan en principsak, eftersom Posten ofta är så otrevliga och dåliga på att erkäönna att de har gjort fel. Nåja, detta blev en lång berättelse.
När alla flaskor var tvättade och färgen borta, sånär som på familjens sex händer, kom Paolo hit. Fast han var lite osäker på om han skulle få till det idag, så lyckades han med det. Jätteskönt, tyckte jag - efteråt alltså. =) Skam den som ger sig!! Men imorgon blir det vilodag. Då ska jag till Ödeshög och döma dressyr clear round. Kul!
Nej nu måste jag i säng. Ha det bra alla ni där ute. Och DU-visa att du varit här...Det är så roligt!
Kram Betty


Kommentarer
Postat av: Christina din Granne

Hej .Betty. vilken katastrof med färgen typiskt att dom inte erkänner att dom är oförsiktiga med posten.Har du hårdträning nu? Kram Kicki

2009-01-07 @ 22:49:33
Postat av: malin

Hejhopp vad duktig du är med din träning. Det är bra, för du inspirerar mej.kram Malin

2009-01-08 @ 19:59:17
Postat av: malin

Hej, vad du är duktig med din träning.Det är bra för

du inspirerar mej också.Kram Malin

2009-01-08 @ 20:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0