Dag 2

Andra dagen på jobbet efter jullovet. Känns helt ok. Speciellt som det redan är fredag imorgon, och jag går tidigt (7-14.30). Alltså, snart ledig igen. Idag har jag varit hos Alvastra ryttarna och dömt en liten clear round dressyr. Det var bara 4 ekipage, som "vågade" vara med, men vi bestämde att jag skulle komma ändå, så de fick prova att starta. Det var jättekul, och så mycket publik till bara 4 ekipage. Det var fantastiskt! De vill att jag kommer fler gånger, och som det lät på ryttarna i publiken, blir det fler starter då... Skoj!
Stannade kvar efter och tittade på Fridas häst, som Lina red. det gick jättebra. Dessutom blev Lina tillfrågad om hon kunde rida en ponny där oxå, som var i ridhuset samtidigt. Det var mamman till ponnyryttaren, som frågade om hon kunde sitta upp på den oxå. Så det gjorde hon. Det gick bra det oxå. Så nu kanske hon blir "beridare" i Ödeshög......=).

Det har varit vilodag för både mig och Bosse idag. Ingen träning! Skönt, tycker vi!!!

Imorgon ska vi faktiskt ner till Mjölby med Bosse. Passar på att rida i det ridhuset en gång nu. Förhoppningsvis är det inte så många som rider där då, en fredag kväll. Sen kör vi ett pass på lördag morgon oxå. Det är fortfarande helt värdelöst ute. Men på lördag kanske vi löshoppar lite. Eller något annat. vi får se.

Måste oxå skryta lite med mig själv. Igår och idag, bjöds det på tårta på jobbet. JAG tog inget, varken igår eller idag.....
Bra, va´?

Nej nu ska jag förbereda inför morgondagen. Per börjar 06.00, och jag 07.00, så då får man gå upp i ottan, för att hinna fixa till för hästarna. Fodra och släppa ut, ni vet. Lina stannade nämligen kvar i Ödeshög i natt.

Kram Betty

Kommentarer
Postat av: Sunblizz

Åh du är för söt ... tack jag mår bättre nu ...eller ja ..med massa alvedon i kroppen är det svårt att avgöra =)



Har du fått dina distresser än??? Är nyfiken på vad du kommer att skapa med dem !!



Kram, Sara

2009-01-09 @ 00:13:16
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Roligt med hästar, äldsta dottern här hemma rider också.

Kikade neråt och fann en massa ögongodis;0)

2009-01-09 @ 21:00:52
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Christina din Granne

Jag hade alldrig kunnat säga NEJ till Tårtan. Vad duktig du är... Måste skärpa mig...Nytt försök på tisdag.Ni är så duktiga att träna både er själva o Bossetie o andra hästar Kram grannen Kicki...

2009-01-09 @ 23:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0