Lagmansskolan

Denna vecka är ju som sagt Lagmansskolan min nya arbetsplats. Tycker det funkar riktigt bra, faktiskt. Barnen verkar tycka det är ok oxå. Vi har tre skolsalar till vårt förfogande, samt ett "personalrum" = ett litet arbetsrum/grupprum. Där trängs ca 10-15 personers grejor (jackor, kängor, väskor, kaffebryggare, pärmar m.m) plus alla grejor som redan fanns i rummet när vi kom dit, skrivbord, datorbord med dator osv, ett skrivbord till, stolar hyllor m.m. det ser ut som hela familjen Taikon flyttat in. Men, finns det hjärterum osv, ni vet. Jag jobbar imorgon oxå, sen är jag ledig på fredag och då bär det iväg till Göteborg. Ska bli sååå kul!
Ikväll gjorde jag en ny maträtt, Familjeburgare, som jag fått recept på, av en elev. det var superlätt att göra-och jättegott!
Bara blanda färs, ägg, ströbröd (som svällt i gräddvatten), sambal oelek, salt och peppar. Forma allt till en platta, ca 20x20cm, och lägg i långpanna på bakplåtspapper. Fräs skivad lök, hackad röd paprika och färska champinjoner, och lägg ovanpå färsburgaren. Strö på riven ost. Grädda  225° i ca 25 min. Vi käkade kokt potatis och brunsås till. Mums!
Jag älskar snabba, goda recept. Gärna sådana som man kan förbereda och sedan köra klart i ugnen. det är bra för då kan man fixa iordning köket medan maten blir klar.
Idag har Lina städat sadelkammaren, kolla här vad snyggt det blev!
Nej nu ska jag lägga mig och läsa sista sidorna i Ridsport. Kommer väl en ny imorgon, tror jag. Passar mycket bra, eftersom vi ska åka tåg på fredag. Då har man lite bra läsning.
Sov gott på er där ute.....
Lämna gärna ett avtryck innan du går härifrån...
/Kram Betty

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skönt att komma hem från fjället och få ett mattips..Ska handla direkt... ses imorgon

2009-02-22 @ 14:05:38
Postat av: Petra

Tack för receptet.Det kommer till nytta.Ha det bra.Kram

2009-02-24 @ 10:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0