Lucia m.m.

Ja, nu har det gått en dryg vecka sedan jag skrev sist. Då hade vi fått veta att min "lillebror" skadats allvarligt i en trafikolycka. Han ligger fortfarande nedsövd på Karolinska och vi vet inget om utgången, trots att läget för tillfället är stabilt. Vi försöker ta en dag i taget och låta livet fungera som vanligt så gott det går. Man rycker till varje gång telefonen ringer och man är ledsen och gråter mellan varven. Det går inte många stunder när man inte tänker på honom eller hans familj. Kämpa på Peder!

Idag har vi firat Lucia med vår nya förening Väderstad Hästsportklubb. Gå in på vår hemsida www.wahlborg.dinstudio.se och klicka på fliken Väderstad Hästsportklubb, så kan ni läsa lite mer och se bilder från eftermiddagens trevligheter. Tack alla som var där!

I helgen har jag varit på 50-års uppvaktning hos en kollega, bytt köksgardiner, gjort julköttbullarna, bakat ett par mjuka pepparkakor, slagit in julklappar, gjort julkort, fixat till några blomgrupper och stämplat på lite ljus.
Tycker själv att jag hunnit med mycket. Faktiskt så börjar man känna lite julstämning.

I veckan ska vi göra lite julgodis oxå. Det får i alla fall bli Tomtefudge och Rocky Road till julen. Brända mandlar oxå, kom jag på att vi måste göra.

Lite julpynt i stallet måste nog fixas i veckan med, tror jag. Till helgen ska vi börja sätta igång Bosse så smått oxå. Då har hon vilat helt i ungefär tre veckor. Kan vara lagom!

Här lite bilder på julkort jag gjort tidigare:

     

Ha det bra och ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0