Torsdag 6 augusti 2009

Gårdagens kväll, som började så mysigt, slutade inte lika kul. Per och jag åkte in till Vadstena och käkade på Slottsvillan, och gick sen och strosade en stund nere vid hamnen. Jättemysigt!
När vi kom hem, skulle jag bara byta om och sedan ta in hästarna. När jag kom utanför dörren satt vår katt Sirap där, som varit borta sedan i söndags. Eftersom hon inte brukar försvinna, har man funderat en del. Men hon såg ut som vanligt, så vi gav henne lite mat direkt. Jag bara fick en sådan olustkänsla, så jag började kolla lite på henne, och lyfte upp henne och vände lite på henne. Då såg jag att hon hade ett jättesår under hakan och ner mot halsen. Det var helt öppet. Jag ringde min fantastiska kompis som är veterinär. Men eftersom det inte blödde, verkade det inte vara helt färskt. Då sade Åsa att man inte syr, utan tyckte jag skulle tvätta det med ljummet vatten och avvakta. Sagt och gjort. När det blev lite uppblött av vatten, såg man att det var en stor skinnbit som hängde löst. Såg riktigt otäckt ut, men som tur var, inte öppet in i munhålan. Hon kunde ju oxå äta obehindrat.
Idag var det något bättre, men nu ser man att hon förmodligen blivit attackerad av något djur, som bitit över strupen på henne, för det är riktigt djupa märken mot strupen, som efter tänder. Lilla gumman! Men hon är tapper och vid gott mod, trots allt. Hon har god aptit, som tur är, men hon låter lite lustigt när hon äter. Man skulle nästan kunna tro att det är något litet hål någonstans vid strupen, för det liksom tjofsar när hon tuggar och sväljer. Men som sagt, hon har nog haft tur i oturen, och klarat sig skapligt. Nu hoppas vi på att det läker utan komplikationer. Vi håller koll, så det inte blir infektion i såret. Som tur är har ju katter oftast nio liv.
Annars har dagen bara flutit på. Grejat lite här hemme på fm, och åkte in till Skänninge marknad, när Lina och Per kom hem. Köpte lite presentpapper där, och lite bokstavsstickers och andra chipboardbokstäver att scrappa med. Behöver ju det.....Blev även ett gäng strumpor oxå. Sen käkade vi pizza när vi kom hem. Det var längesedan, så det var riktigt gott. Jag är ju inte jätteförtjust i pizza egentligen, men om man inte äter det så ofta är det gott.
Imorgon ska vi till Mjölby med Bosse en sväng, och hoppas Linas rygg känns så ok att hon kan rida lite.
På em ska vi till farmor och gratulera henne, hon fyller nämligen 85 då.
Nu ska jag gå och sova. Ha det...........
/Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0