Torsdag 20 augusti 2009

RYGGSKOTT!!!
Hade lite känning i helgen och i måndags fick Lina rida min lektion. I tisdagsmorse skulle jag mocka (eftersom jag var bättre då) och det bara small till i ryggen. Sååå fruktansvärt ont. Men skam den som ger sig. Med lite piller, vetekudde och lite jävlar anamma, har man snart klarat denna jobbveckan oxå. Idag har det varit bättre. Värst är det när man sitter, och speciellt om man suttit en stund och ska igång igen. tur att man inte är still så länge.....
Idag har vi fått nya vattenpumpen installerad (vår pajade i lördags morse), så jag hade tänkt tvätta, städa lite m.m. Men det som kommer ur kranarna är brunt och luktar "jordkällare" (Linas beskrivning). Så vi ska låta det vara lite, för man har rört runt så mycket när man dragit ny slang osv. Får se imorgon bitti. Man kan iaf spola när man varit på toa....
Men rent vatten har vi fått hämta hos grannarna igen. Morr!

Igår var Equiterapeuten här och kollade Bosse. Hon kanstaterade ganska snabbt att just nu är Bosse inne i en växtperiod. Hon såg flera olika tecken på det. Hon laserbehandlade vänster lår, för där kändes hon väldigt spänd. Stretchade igenom henne oxå. Summan av kardemumman är att vi låter Prinsessan få några veckors vila nu. tror det blir kanon.
Får se om vi kan hitta någon som vill ha lite ridhjälp av Lina under tiden. Hon är sugen på att rida och träna lite dressyr för någon. Helt enkelt kunna hålla igång.

På lördag ska vi på 50-års fest. Det är Stefan C som fyller. Kommer bli jättekul, tror jag. Men innan dess, ska vi till Heda, för att coacha vårt div II lag i dressyr. Så håll tummarna för att det går bra. Lagledaren ( jag) är mycket nöjd med de ekipage som finns att tillgå inför årets allsvenska. Vi har 5 st ryttare som kan rida om 3 platser. Känns skönt!
Nej nu ska jag kolla på nyheterna, innan jag lägger mig med vetekudden....
Kram Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0