Torsdag 13 augusti 2009

Så har snart första arbetsveckan, efter semestern gått.... Hu, vad snabbt det går.
Det är lika kul på jobbet som vanligt. Nya barn, som flyttat upp till oss, och som är jättegoa. Leker som bara den. Vi har plockat in utklädningskläder i ett av våra rum, och hängt upp på gardinstång på väggen, och en riktigt klädställning från butik, så nu leker de klädbutik. Hur underbart som helst att se dem. De bara leker och leker, hela dagarna. Tänk, vad man kan stimulera till olika lekar (bra lekar som de leker om och om igen) genom att man själv är lite engagerad och entusiastisk. Såå kul det är, mitt jobb!
Ikväll körde vi till Mjölby med Bosse. Jossan skulle rida lite. redan när hon började rida, såg man att det inte var samma häst som tidigare i veckan. Hon såg ut att ha mer motor. Hon gick på riktigt ordentligt. Jossan började trava med henne ganska tidigt, eftersom jag gått med henne en lång stund innan. Idag syntes det ingenting på henne, att hon var oren. Hon rörde sig annorlunda hela hon. det var mer spänst i steget ( och drag under hovarna), än de senaste gångerna. Nu föll hon in i galopp av sig själv oxå. Josefin tyckte själv oxå att det kändes bättre. Men höger galopp var lite svårare att fatta. Hon skjuter ut bakdelen åt vänster och fattar vänster istället för höger. Men Jossan är ju så lugn och så superduktig, så hon fick henne att göra ett par högerfattningar i alla fall. det var skönt. Fortfarande tar vi det väldigt försiktigt, med lite trav och ett par fattningar åt varje håll. Mest bara ridning rakt fram. Kändes skönt att hon inte markerade något nu. Men som Jossan sa, hon är kaxig, och stark, orkar mycket. Så vi bestämde att vi ska dit på lördag morgon oxå. lika bra att Jossan rider då oxå, så hon kan ta ur henne eventuella fasoner. Det blir ju på ett lugnt och sansat sätt, utan bråk. Vänlig men bestämd ridning. Det är det jag gillar med Josefin. Dessutom är hon så följsam i sin ridning.

Förresten, igår var vi på golfbanan en sväng, och det var en riktig katastrof. Det gick inget vidare, varken för mig eller Lina. Men så är det ju med golf, har jag förstått. Det är bara det att jag blir så f-bannad, för jag vill vara bra direkt. Däremot vet jag att syster klarade sitt off. hcp idag. GRATTIS PETRA! Vi är djupt imponerade (och avundsjuka.....) :).
Bra tycker vi, så vi har en till att spela med.

Nej, nu ska jag göra vad övriga i familjen redan gör: gå och sova.
Godnatt
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0