Fredag 7 augusti 2009

Idag fyller min farmor 85 år! Hon är pigg som bara den, och hade kalas med smörgåstårta och kaffe för både sina systrar, sina barn och barnbarn (med sina barn). Totalt var vi 18 personer i deras lägenhet. Inte illa! Hoppas att man själv är lika pigg vid den åldern! Och har bakat fikabrödet själv. Fantastiskt!
När vi kom hem därifrån ikväll, satte vi igång att mocka ut alla tre boxarna i stallet. Sen skurade vi och körde med högtryckstvätten. Sköööönt! Nu får hästarna vara ute i natt och stallet får torka. Får se om vi ska måla eller om vi låter det vara och målar om nästa år. Det blev faktiskt riktigt fint när vi tvättat det.
Hästarna var lite konfunderade när de fick sitt hö ute. Bosse satte självklart igång sig själv och de andra två i ett racinglopp ute i hagen, för en stund sedan. Tror inte de fattar att de ska vara ute i natt, för de började vanka framme vid grinden vid 22-tiden, och sen rusade de, som sagt omkring en stund, så jag fick gå ut och ställa mig och locka på dem för de skulle lugna ner sig. Just nu är det lugnt ute, men man vet aldrig när man har en Bozetti i hagen. Jag kommer väl inte att sova en blund i natt, förstås. Så är det alltid första nätterna man har hästarna ute.
I morgon ska vi försöka spela 18 hål på golfbanan, och sedan käka där på kvällen. Hela familjen! Ska bli mysigt!
Sista helgen på semestern. Börjar ju jobba på måndag, och det känns faktiskt inget vidare. jag hade gärna varit hemma några veckor till. Men jag får väl ta ett par dagar i höst. Måste ju till Ullared någon dag snart........
Nej nu ska jag in och sova. Känner att jag kommer ha lite träningsvärk i kroppen i morgon efter tung mockning m.m. könt att det är klart i stallet iallafall.
Sov gott alla ni där ute...
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0