Söndag 5 april

Jaha, så var min come back, över. Tyvärr hade jag inga vita ridbyxor kvar i mina gömmor, och kavajen hade krympt i garderoben. Måste vara väldigt fuktigt därinne......:)
Nåja, blå ridbyxor, och min fina tröja jag fick av Sissi i födelsedagspresent, var inte så illa det heller. Lägg därtill ett fint hårspänne med hårnät, så var det på gränsen till tjusigt.
Ritten gick hyfsat. Om piloten orkat hela programmet hade det nog gått ännu bättre, men jag är jättenöjd. Lyckades skrapa ihop dryga 61%. Trots ett avbrott i höger galopp. Eftersom hon inte har jättemycket egen bjudning, får man ju rida för kung och fosterland, och det blir lätt lite för hastigt tempo. Skulle velat ha henne lite mer vilande på steget, men då kändes det hela tiden som om hon skulle stanna. Dessutom blev hon lite ostadig i form om jag inte gick på henne ordentligt. Men som sagt jag är nöjd.
Kan nu ana en begynnande träningsvärk i ljumskarna-trots stretching, samt en något svidande känsla vid toalettbesök.
Men roligt var det. Det gör vi om, Karin!

Igår var vi ute och red med Bosse. Vi (läs Lina) red en bit på vår väg först. Jag släppte Lina oxå, så hon fick trava ett par gånger själv. En gång när de kom travande mot mig, blev Bosse så glad när hennes mamma stod en bit bort, så då blev det galopp och lite skutt, emot mig. Men det gick bra! Sen red vi över stora vägen och fortsatte på Varnäsvägen en bra bit, både i skritt och trav. Hon var så duktig. Gick förbi de båda brunnarna, som Magnum aldrig riktigt blev sams med.
Efter ridturen, fick hon träna på att bli spolad på ben och hovar. Vi tog bara frambenen, eftersom hon blev lite orolig och trampade runt först. Sen lugnade hon sig och då gick det så bra.
I morgon ska vi ner till Mjölby igen. Eftersom jag är ledig, passar vi på att åka ner, så vi kan vara i stora ridhuset. Vi har hyrt tvättstugan där oxå, och ska tvätta lite hästtäcken. Blir perfekt!
Ikväll ska dressyrsektionen ha möte och bl.a utvärdera tävlingarna.

Ha det gott därute...
Kram Betty

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat. Tyvärr hann jag inte bort och titta på dej, men jag tror på en bejynnande ridkarriär.



Kicki H

2009-04-05 @ 19:40:39
Postat av: sanna

haha jasså =)

jo nu jobbar vi hårt för att få allt så bra det bara går där vi står nu :D

2009-04-05 @ 20:32:03
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0