Onsdag 8 april

Har haft påskfest med barnen på jobbet idag. Lite lekar i gy-salen och sedan påskmat, i form av köttbullar, prinskorv, potatis, kokt ägg osv. Jättegott, tyckte vi alla. Vi passade på att ansiktsmåla de som ville oxå. Som alltid, mycket populärt.

När jag kom hem, åkte vi bort till Walltorp med Bosse. Lina hade flätat manen på henne och lindat med vita lindor. Nu ska hon tränas inför clinic och tävling. Hon var så fin. Och såå bra hon gick. Det var så man blev tårögd, när man stod och såg på. Milda makaroner så fin hon var. Jag fotograferade, så bilder kommer förhoppningsvis imorgon.
Imorgon är jag ledig, så då ska vi rida ut med henne en liten sväng. Ska ju bli fint väder. Så då får vi passa på att leka lite ute med henne. På fredag ska vi åka till Vretaskolan (där kvalitén ska gå) och vara med på löshoppning, som Östergötlands varmblodsförening, arrangerar. Ska bli jättekul. Bra träning, att komma dit innan, så Bosse får se ridhuset och så. Förhoppningsvis finns det möjlighet att vara med nästa gång oxå.

Sen vill jag passa på att slå ett slag för den clinic, som vår klubb anordnar den 19 april på Solla. det är min kompis, tillika dressyrdomare och tränare, Gunnel, som kommer och pratar om varför dressyrdomare dömer som de gör. En clinic med massor av bra tips, även för de som inte tävlar dressyr, utan kanske bara rider dressyr eller markarbete hemma. Ekipagen som är med och visar, kommer från vår klubb, Folkungabygdens Ryttarförening. Det är allt från unghästar upp till medelsvår nivå. Även både rena dressyrekipage, och hoppekipage. Så passa på och kom dit. 100 kr kostar biljetten ( 70 för medlemmar i FBR) och då ingår fika och så gäller biljetten som en lott oxå. Vi lottar ut lite på biljettnumren. Hör av er till mig per telefon eller mail, så fixar vi till om ni vill ha biljetter. Kolla här, så ser ni hela inbjudan till clinicen.

Nu ska jag umgås med familjen lite innan det är sängdags.
Kram på er därute....
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0