Måndag 6 april

Idag har jag varit ledig. Jätteskönt! Hade hyrt tvättstugan på Mjölby Hästcentrum, så det bar iväg dit imorse med ett gäng hästtäcken. Då var Bozetti med oxå. Strax efter klockan nio, var vi där. Jag slängde in ett par täcken direkt, och sen fixade vi i ordning Bosse. Sen red Josefin på henne i stora ridhuset. Det var kul tyckte Bosse. Hon ville galoppera hela tiden nästan. Hon har ju så lätt för sig i galopp, så det är helt sjukt. Så balanserad, stora jämna galoppsprång. Och SÅ lätta språng! Härligt att se! Sen fick hon träna på att trava bommar. Det gick så bra. Alla vi var så nöjda med henne. På måndag ska Lina rida på henne, för Jossan. Och nästa vecka ska Josefin prova att hoppa lite på henne. Spännande!

När hon var riden och klar, hängde vi lite täcken, och stoppade nya i maskin. Sen körde vi hem. För att sedan åka tillbaka och fortsätta tvätta, efter att vi fixat till, och släppt ut våra hästar i hagen igen.
Sen var vi där och tvättade och donade tills klockan var tre. Vi hann med att köpa mat på Mc Donalds oxå. Gott någon gång ibland.

Jag åkte tillbaka ner ikväll igen, för att rida min lektion. På Chapel Hill igen. Idag utan stigbyglar......
Kan säga att clear rounden igår, har man glädje av (läs smärta) länge. När Jossan frågade om man kände att man satt på båda sittbenen, kan jag tala om att jag kände att jag gjorde det, VÄLDIGT tydligt. Men det gick bra. Trodde först inte att jag skulle klara hela lektionen utan stigbyglar, men skam den som ger sig. Fick t.o.m höra att jag har bra grundsits. Gör samma fel som jag alltid gjort, viker mig i vänster sida på böjda spår åt vänster. Bara att kämpa på.

Nu ska jag äta, mannen i mitt liv, har gjort grönpepparbiffar, sås och potatis. MUMS!

Må gott!
/Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0