Långfredag 10 april

Vilken dag! Strålande sol och riktig sommarvärme. Så härligt!
Idag tog vi riktig sovmorgon. Min fantastiska man gick upp och gav hästarna frukost och släppte ut dem tidigt. Jag sov nästan till 9. Skööööönt!
Strax efter lunch åkte vi till Vretaskolan på löshoppning med Bosse. Hon var så lugn och fin när vi lastat ut och jag gick runt med henne. Sen när det kom lite mer transporter och de började lasta ur fler hästar.... DÅ visade hon hela registret....nästan. Med ett snorkande läte, så man skulle kunna tro att hon var en gris, dansade hon runt med svansen högt upp i vädret och hovarna knappt i marken. Med lätt krök på nacken, både piaffade och passagade hon runt där på stallplanen. Gissa om det syntes att hon ska bli dressyrhäst. Det satt en grupp människor och käkjade när vi kom, och två av dem kom fram starx innan Bosse började sin uppvisning. De var "bara tvugna att höra vad det var för snygg häst vi hade". När hon sedan visade upp sig, blev de helt till sig. De tyckte hon var sååå fin. Ja, det tycker vi oxå, svarade jag.  Efter en liten stund lugnade hon sig, så man kunde hantera henne lite bättre.
När det var vår tur att gå in i ridhuset var hon lugn och fin. Hon skötte sig riktigt bra på hoppningen. Hon var i rätt ordentligt på ett hinder, och efter det tog hon i så jag tror hon förhoppade sig lite, för gången därpå stannade hon. Så då sänkte de lite och då hoppade hon.
Vi är jättenöjda med henne, hon var så duktig. Hon reagera inte ett dugg på att det var nytt ridhus och nytt ställe.
Men både Lina och jag var lite förvånade att det var Nina Lilja som höll i löshoppningsträningen, för det stod på inbjudan att det skulle vara Eva Gudmundsson. Lustigt, kan man tycka.

I eftermiddag har jag planterat lite blommor i utekrukorna, och så har Per tagit fram altanmöblerna. jag har putsat fönster på altanen oxå, så nu är det bara att sitta ute och njuta.

Nu ska Per och jag käka ugnsbakad lax med potatis och romsås (min älsklingsrätt), och dricka gott rosévin till. Lina är ute ikväll, och ska sova hos Sara i natt.

Må gott ni alla där ute...
/Kram betty

Kommentarer
Postat av: sanna

okej, jo har något svagt minne av att jag har sett att magnum har slagit den.

Det ska bli kul att bara åka sen om det går bra blir det ju bara bättre och jag vet ju att magnum kan och har varit på större tävlingar så =)

2009-04-12 @ 23:03:34
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0