Hästar, hästar, hästar......

Idag hände något riktigt udda och kul. Vi var med barnen i stadsparken på eftermiddagen. Där fick barnen syn på en man, som satt och grejade med något, och flera av barnen samlades runt honom. När jag kom dit, fick jag se att han satt och täljde dalahästar. det visade sig att han var tågmästare och hade ett längre uppehåll i Mjölby, innan han skulle gå på nästa skift. Han fördrev tiden med att tälja hästar till företaget i Nusnäs, som tillverkar äkta dalahästar. De han gjorde nu, var modellen mindre. Ursöta! Jag berättade att jag samlar på dalahästar och frågade om jag fick köpa en nytäljd, omålad, av honom. Det fick jag! Häftigt! Det kanske jag aldrig kan få tag  på annars. Ska gå och ta ett kort på den nu. Kommer strax tillbaka......

Här är en bild på den. Jämför med storleken på asken... Visst är den fin, min lilla häst? Ska se om jag kan ta lite bilder på alla mina andra dalahästar, så ni får se.

                                            

Ni ska få se en annan liten söt häst oxå. Världens bästa fotograf har ju varit i farten igen. Bl.a tagit kort på  världens sötaste Karl-Håkan. Vår lilla shettis!
Visst är han väl bara för söt....
                                        
                                              Foto: Lotta Willsäter

"Kalles kompisar fick oxå vara med på bild. Magnum i sitt cirkustäcke, och Meja, söt som socker.

 
                                             Foto: Lotta Willsäter

I kväll har vi varit på träning med Meja, hos Sissi. Hon var duktig, men tyckte det var jobbigt.
Det var allt för nu. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0