Bozetti-prinsessan

Idag har vi gjort det igen! Lastat, alltså! Först red Lina en lite längre bit, med mer trav än vad vi gjort innan, och sen skulle vi lastträna igen. Idag tog det inte mer än ett par minuter. Vår lilla prinsessa var så duktig! Imorgon gör vi om det igen.
Har anmält oss till löshoppning nere i Mjölby, nästa lördag, så hon måste funka att lasta, så nu tränar vi på.
Denna helg ska ju Lina och jag till Boden, så då får hon ta det lite lugnt. Hon är så mysig, hon gnäggar så pass nu, när hennes "mamma" (det är jag) kommer på morgonen. Jag tror INTE ett ögonblick på att det är för att hon vet att det blir mat. Det är för hon älskar mig! :)
Tidigare idag, var vi på Mjölby Hästcentrum med barnen på jobbet. Vi gick dit vid nio, och var framme ca kvart i tio. Då fikade vi, och sen fick barnen borsta, och de som ville fick rida. Därefter åt vi medhavd matsäck, och sen var det lite lek. Vi gick därifrån ca kl. 13. Gissa om det var uppskattat. Tror alla som provade att rida, vill börja på ridning. Både killar och  tjejer.
Imorgon ska vi göra våfflor till mellis. Mums! På kvällen ska vi ner och fira Benke, som fyller år. Det är öppet hus. Har hittat en perfekt present till honom, men det kan jag tyvärr inte avslöja, eftersom han och kicki läser här emellanåt.

Just det, Per har köpt sig en ny bil ikväll. Nåja, ny och ny, det var visst en 89:a, tror jag. men den var visst fin och hade inte gått så mycket. Mitsubishi colt, hette det visst. Vit var den. Sån koll har jag.......

Var hos tandläkaren efter jobbet igår, och då fick jag fixa till en tand, som gått sönder. Det var en som jag bet av på en sten, för 9 år sedan. Nu hade det visst gått bort en bit av den. Jag som har lite tandläkarskräck! Och så ont jag hade igår när bedövningen släppte. HU! Har haft gräsligt ont idag oxå. Undrade om det verkligen skulle göra så ont. men nu har värken börjat släppa av. Kanske att jag kan tugga på den sidan imorgon.

Nu ska jag in och läsa i en bok jag fick på min "filmkurs" förra veckan. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej!

Det är helt underbart att läsa din blogg. Sitter och ler hela tiden. Ska bli spännande att höra hur löshoppningen går.

Ha det så bra i Boden och hälsa Magnum.

Kram Helen

2008-10-30 @ 09:33:24
URL: http://www.stuterigryet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0