Regn, regn, regn

Fy, vilket tråkigt väder! Det bara blåser och regnar. Det är helt hopplöst! Och mörkt är det när man kommer från jobbet, varje dag. Ikväll åkte vi bort till ridhuset en sväng med Bosse. Hon var super att lasta här hemma, rakt in i transporten. Väl i ridhuset var hon lite mer vaken, än vad hon varit tidigare. Det regnade ju rätt kraftigt, och slog på taket, så jag tror det berodde på det. Jag ledde henne en längre stund, efter att vi sadlat, så hon skulle slappna av lite ordentligt innan Lina skulle sitta upp. Sen var det bara att sitta upp som vanligt och rida. Det gick jättebra. Hon travade så fint, och Lina kunde vända snett igenom, vända över och vända rätt upp riktigt fint. Hon provade oxå att ta ett varv på 20 meters volter då och då. Vi skulle filmat lite hade vi tänkt, men glömde av det. Kom på det precis innan vi ridit klart, så det blev bara en liten snutt i trav och skritt. Får komma ihåg det tidigare, nästa gång....
När vi skulle åka hem, var Bosse lite skeptisk till transporten igen. Inte så att hon bråkade, men hon var tvungen att stå en stund på lämmen och känna efter ordentligt, ifall hon skulle med eller inte. Sen bestämde hon sig, när hon kom ihåg att man INTE får backa bort från transporten. När vi åker står hon jättesnällt, och hon verkar inte orolig på något sätt.
Idag såg vi att hon tappat en tand i överkäken. Det är ena mitteltanden, som hon ska tappa nu ungefär, som trillat bort. Vi upptäckte i lördags att den var lite lös. Tyvärr lyckades vi inte se när hon tappade den, för då hade vi nog bett en guldsmedskompis, göra ett halsband av den......
Imorgon är det vila för henne igen, och på torsdag ska vi ner till Mjölby med henne.

Har hunnit göra ett kort, jag fått beställning på, oxå. Lägger in bild på det imorgon. Nu ska jag lägga mig och läsa. Och sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0