Aningar om jul-och lite annat

Jag är en "juloman". Fullkomligt älskar julen och allt som hör till. Började redan i lördags och söndags att putsa fönster och sätta upp några ljusstakar i fönstren. Det blir ju så mysigt. Såg "Leilas jul" på tv igår. Gissa om man blir sugen på att göra julgodis.... Jag får skärpa mig, och vänta lite till, i alla fall. Här hos "Snitsatstickat " har man chans att vinna den här  fina bok en om julen.


                                                                            Bilden lånad från Snitsatstickat



Passa på att gå in där och kolla.

I kväll har vi varit i Mjölby med Bozetti. Hon var såå duktig! Josefin red henne för andra gången, och hon tyckte det var stor skillnad. Ändå är det bara 2 veckor sedan hon red henne för första gången. Hon tyckte Bosse tog mycket bättre stöd på bettet, och hade mer egen bjudning. Precis som Lina tycker. Det var verkligen roligt, för Lina sa innan att hon hoppades Josefin skulle känna skillnad. Dessutom sa Josefin att hon hade en jättefin känsla när hon red henne. Det är så roligt! Det enda Bosse själv tycker är konstigt, är den andra hästen som är i ridhuset samtidigt som henne. Den syns bara ibland, låter inget, och är så snygg....... (det finns 2 speglar i ridhuset).

På lördag ska vi dit igen och löshoppa. Sen jobbar vi på likadant nästa vecka och sedan ska prinsessan få några veckors semester. Bara gå med fästmannen i hagen. Lite pyssel i form av sadling osv blir det. Men inget arbete i form av ridning osv.

Imorgon eftermiddag, ska jag ta med min käre kollega på ett "hästigt" äventyr med god fika m.m. Hon fick det av mig i födelesedagspresent. Hon är nämligen riktigt rädd för hästar, så jag tänkte att det skulle vara en form av terapi:). Heja dig, Kicki! Det kommer gå jättebra!











 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Måste bara få höra vidare om ditt och Kickis hästäventyr...Ni är ju bara för underbara..KRAM

2008-11-30 @ 12:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0