Såååå typiskt

Idag skulle vi med Bozetti till ridhuset. Självklart hade hon tappat en framsko. Det är ju så lerigt och klafsigt i hagen, så det är säkert det som gjort att skon sugits av. Som tur var hade hon inte fläkt sönder något av hoven. Stefan (hovslagaren) fick jag självklart inte fatt på. Men vi åkte bort till Walltorp en sväng ialla fall. Det märktes inget att hon bara hade en framsko. Hon är bara så duktig! Allt gick som en dans idag. lastning, ridning-ja allt. Det märks verkligen att hon känner sig trygg här nu. Vi har varit jättenoga med att hålla på med henne massor, för att skapa förtroende mellan oss och henne. Något som är det viktigaste som finns när man håller på med djur. Speciellt nu, med en för oss ny häst (varit här snart 8 veckor), och som dessutom är så ung. I och för sig är det ju viktigt för alla hästar, att de blir trygga med de människor som de ska prestera tillsammans med. Vet hästen att du gör saker för den, får du detsamma tillbaka.

Så har jag blivit "moster" igen. Sandra och Patrik fick en liten tjej i morse. GRATTIS!!! Hon är sååå söt, har fått mms två gånger idag. Duktig Sandra som kämpade, utan någon bedövning. Du går i "systers" fotspår. Puss på dig!

Nej, nu ska jag hoppa i säng. Imorgon är det glöggfest ihop med några kollegor. Skoj!

Psssst!  Vore så kul om du , lämnar ett litet avtryck, så jag ser vilka som är och hälsar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0