Hästiga äventyr och mina fynd

Nu ska jag berätta om fredagens äventyr för kära kollegan. Jag hämtade henne strax efter kl. 15, när jag slutade. Då var hon laddad vill jag lova. Med full mundering stod hon beredd. Kolla bara:


Sen bar det iväg till Cissi Elg. Där började vi värma upp oss med lite glögg (jag körde ju, så för min del blev det non alcoholic), pepparkakor, kaffe och lussebullar. Efter några timmars pratande och skrattande, var det stallet som gällde.

Säga vad man vill om Kicki, men någon ÄKTA hästtjej är hon inte.....
Men ändå väldigt modig. Och som vi "hästbitna" vet: man ska ha respekt för hästar........

   

Tack för en rolig eftermiddag, Kicki! Hästarna gillade dina äpplen!

I lördags var vi i Mjölby med Bosse och löshoppade. Gick super denna gången oxå. Då fick hon prova hoppa ett litet stigsprång. Förra gången var det bara små kryss och rättupp. Men det var inga problem.

I går var vi på A6 i Jönköping och shoppade. Blev ett par julklappar köpta, men inte så mycket som jag tänkt. Skor till Lina och tofflor till mig och Per, inköptes ialla fall.

Idag har jag däremot gjort fina fynd. Åkte upp till Magasinet (second hand) efter jobbet. De hade egentligen inte öppet, men jag fick komma in ändå, eftersom det var folk där och jobbade. Hittade flera bra krukor till julgrupper som jag ska göra. Riktigt billigt dessutom. Ett eget jättefynd oxå: en adventljussstake Uppsala-Ekeby i superfint skick. Den ska jag ha själv, så den fixade jag till här i kväll. Har en likadan, men grön i köket. denna får stå i tv-rummet. Kolla bara vad fin den blev:

  
            före                                     efter

Här är mina andra fynd:

      
           färgerna blir inte riktigt bra på bild, ser jag, men men.....

Den här gröna ska jag ev ha till en annan grej, men det berättar jag inte ännu:



Jag är sååå nöjd med detta. Allt är helt felfritt och jag har betalat en spottstyver för alltihop. Ska dit flera gånger!
Nej, nu ska jag greja lite här hemma. Fixa lite varma mackor, och sen kanske lite julkort.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hehe, nejj det är inte allvar =) men nog får man anstränga sig för att hålla sig lugn med minusgrader och fullt med snö i skorna och en ponny som absoluut inte tänker komma in, hehe =) Då är det tur för honom att han är väldigt fin och snäll annars :)

2008-12-01 @ 20:16:30
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0