Pysseldag

Idag har jag haft målar-och stämpeldag. Jag började imorse med att måla sista boxen. Det var vitt, som skulle målas först. När det var klart, var jag oxå vit, iallafall prickig av vit färg. Jag har en förmåga att slabba med färgen när jag målar. Men det blev fint i stallet. Lina red båda hästarna och mockade, och sen målade hon gallren till fönstret, svart.
Per, som var och golfade med Pierre, kom hem lagom till lunch. Sen tog han över penslar och roller, och målade allt det grå. Då passade jag på att smita in i mitt pysselrum. Jag målade först lite stämpelmotiv, innan vi fick besök. Petra och Alma kom över en sväng. Jag hade lovat att de skulle få låna stämplar och min stora stans, "Bosse", eller Bosskut, som den egenligen heter.
Sen har vi stämplat, embossat och stansat hela eftermiddagen. En riktig pysseleftermiddag alltså. Jättekul!
Ikväll kom Frida hit till Lina, och vi käkade Taco. De skulle kolla på film ikväll.
Jag hann med att göra ett kort oxå. Håller på att lägga upp ett litet förråd tills jag ska börja jobba. Usch, det är på måndag. Fy vad fort fem veckor har gått......
Nej, jag tycker det ska bli helt ok. Jag gillar verkligen mitt jobb. Fick faktiskt ett sms från Jeanette, och kände att det ska bli kul att träffa alla igen på måndag.

        
                                    stämplade motiven som jag målade
  
                                             
                                             ett tackkort som jag gjorde idag

                                             
                               Lina och Alma stansar bokstäver med "Bosse"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0