Måndag...igen

Hu, vad helgen gått fort! Knappt har man hunnit hem på fredagen, så är det måndag morgon igen. Idag var det skolstart för våra elever. Det var verkligen jättekul att träffa alla barnen igen. Jag börjar kl. sju på måndagar, och det tycker ju jag är tidigt. I och för sig måste vi ju ändå alltid gå upp tidigt, eftersom vi vill hinna släppa hästarna och mocka klart stallet innan vi åker till jobbet. Men det är alltid skönare att börja lite senare, då kan man ta det lite lugnare. Som i morgon t.ex börjar jag 9.15. Helt perfekt, då hinner man med lite här hemma, utan att stressa.
I morgon börjar oxå Lina skolan igen. Hon är inte överlycklig direkt.... men det blir säkert bra bara hon kommer igång.

I morgon har mamma auktion oxå, kl. 17.00, börjar den. Det är den sista innan de åker till USA, på semester. Per och Lina ska hjälpa till i morgon kväll. Jag slutar jobbet sent, så jag åker direkt hem och tar in hästar och fixar mat och så.

Måste bara visa en bild på grannens "nya" hund Vanessa. Jag hade hand om henne när han (Benke) hjälpte oss med stallrenoveringen. Eftersom Kicki var i Norrland, fick deras båda hundar vara här och leka med vår hund, Kevin, när det skulle snickras. Kevin och Skruttan, låg mest i skuggan och sov, men Vanessa, hade vi fulla händer med emellanåt.
Jag lyckades få till en bra bild, då hon satt still i alla fall en liten stund. Visst är hon bedårande?!
Ni skulle sett, när Lina lärde henne "give me five" , och hon slog till på Linas hand med sin tass. SÅ söt!

                                          

Nu ska jag plocka fram en ny bok, som jag ska ha vid sängen. Läste ut en i går kväll: "I denna ljuva sommartid", av Mari Jungstedt. Har läst fler av henne, och kan rekommendera dem. De är lagom lättlästa innan man ska sova, och spännande.
Nu tror jag att jag ska läsa Läckbergs "Tyskungen". Får se....

God natt!

Kommentarer
Postat av: Tesa

Tack för din kommentar hos mig :o)

2008-08-24 @ 01:27:52
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0