Inspiration

Stannade i stan på hemvägen från jobbet idag. Skulle fixa två "flikblock" till jobbet, så jag och Lina (hon har vickat på fritids A idag) gick in på bokhandeln. Hittade två block, som det var extrapris på. Tog två olika färger. Kunde förstås inte låta bli avdelningen med scrapprylar. Helt plötsligt kände jag att jag behövde en gul stämpeldyna. Har nämligen ingen gul alls. Det måste man ju ha till påskkorten, som jag sa till Lina ( nu i augusti). Sen behövde jag lite mönstrade papper oxå - som bara kostade 5:-/st. Iallafall fyra stycken var jag TVUNGEN att köpa.
När vi kom hem stod regnet som spön i backen. Usch!  Är så trött på att det regnar VARJE dag nu. Men, men, jag behövde inte gå ut mer, efter att vi i ett rasande tempo tagit in hästarna, när vi kom hem.

Har surfat runt lite på lite "favoritsidor" och blev så inspirerad av Isa tavlorna, hos Isa Form. De är SÅ fina! Passar till så många olika tillfällen. Riktigt synd att man inte fyller jämnt nästa gång, för då skulle jag kunna tipsa om present......
Kolla in och se om ni kan välja er favorit. Lämna en kommentar. Jag har jättesvårt att välja en. Har länge haft "Klädlinan" som favvis, men det har ju kommit flera nya, så nu är det svårt. Måste klura lite, tror jag.

Klädlinan

Hoppas ni kan se bilden, annars får ni se den bättre på Isa Form.
Nu ska jag kila till sängen. Har börjat i en ny bok: "I denna ljuva sommarnatt" av Mari Ljungstedt
Sov Gott!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Du har rätt. Påskgrejor måste ju handlas nu.Julgrejor köper man ju redan i Januari. Ha ha

2008-08-13 @ 10:55:15
Postat av: DesignAnnique

Klart man måste handla påsksaker nu, som senast! Jag kan mycket väl handla påsksaker i april/maj, om inte annat för att det reas ut då :-) Och en gul dyna är bra att ha även när det inte är påsk.



När det gäller stämpelförvaringen så har jag kört många system, och det senaste var laminerade ark i pärm. Funkade inte för mig, det var för svårt att bläddra, jag såg inte hur stämplarna såg ut osv. Plus att några är lite halvtaskiga i "clinget" på EZ-foamet så de trillade loss då och då. Och folk som lånade pärmen och stämplade snurrade ofta till var de skulle sitta osv. Nu är det superenkelt att ha överblick, hoppas jag :-) Så det är bara att ta ett djupt andetag och sätta igång. Räknade de jag är helt klar med - 173 st. Ca 50 till ligger uppstämplade, och sen är det väl några hundra kvar, varav ett 50-tal ska monteras... Tur jag har semester fortfarande!

2008-08-14 @ 06:59:56
URL: http://designannique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0