Helg igen

Måste bara visa vad en tjej på jobbet skrivit till mig och Kicki, på jobbet. Hon hade skrivit på vår whiteboardtavla, ett "brev" till oss. Det är väl inte konstigt att man älskar ungarna på jobbet, va´?

                        

I går slutade jag "tidigt", så Petra och jag hade bestämt att vi skulle ses, för att pyssla lite. Hon och Alma kom hit, nästan direkt när jag kommit hem. Hon hade med sig sin nyinköpta QK. Dessutom hade hon köpt till nägra dies, som jag stansade lite med. Hon hade oxå köpt nya förvaringslådor med en massa fack i.
Jag passade oxå på att stansa ut lite bokstäver med Petras alfabet, som hon fick med sin QK. Lånade några Magnoliastämplar av henne oxå. Stämplade upp och embossade. Hon hade köpt nya, som jag inte har :).
Hon monterade sina nya stämplar som vi skickat efter från Panduro. Jag tänkte monterat mina idag, men det hann jag inte.

                      
         Petras nya Quick Kutz              Utstansat från Petras alfabet

                         
          Alma hann göra ett kort                 Lina gjorde oxå ett

                        
         Petra monterar stämplar                  Petras nya förvaring

Jag köpte filt på Panduro, oxå. Kolla vilka läckra mönster! Tyvärr var zebrarandigt slut.

                                             

Idag har vi varit i Linköping. Vi behövde ju köpa ny moppehjälm åt Lina, eftersom hennes blev stulen i veckan. Köpte lite annat smått och gott oxå. Lite grejor till jobbet - tyg, presentpapper, snöre, smörknivar osv.
Köpte även två nya tunikor på Ginatricot. Den ena hade jag tänkt ha med till Stockholm den 13/9. Vi ska ju på bröllop då. Ska berätta lite mer senare.
Innan vi åkte till Linköping, stannade vi hos Petra, så jag skulle få prova lite kläder. Hon hade en jättesnygg linneklänning med liten svart jacka, som jag lånade. Ska nog ha den på själva bröllopet. Sen byter jag om till festen, eftersom jag egentligen inte är någon klänningstyp. Men den här var lite mer som en tunika, så den var helt ok.

När vi kom hem från vår shoppnigtur, hjälpte jag Lina i stallet. Hon red alla tre ponnierna, och jag fixade iordning dem åt henne. Det går ju lite fortare om man hjälps åt. Och det är så avkopplande att vara i stallet.
I morgon ska vi till Mjölby på tävling. Det är Meja som ska gå två klasser. LB:1 och LA:1.

Nej nu ska jag in och läsa i min nya Scrapbooking m.m (tidning), som kom i veckan. Jag lusläser den från början till slut. flera gånger.
God natt!

                                          


Kommentarer
Postat av: Alma

Vilken fin bild du tog på meej Betty.. :D Kram alma...

2008-09-01 @ 09:11:40
Postat av: Petra

Tack för en trevlig pyssel eftermiddag. Det gör vi om snart. Kram

2008-09-01 @ 16:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0